top of page

Frågor & Svar

Här hittar du våra Integritetspolicy.

  • För att kunna leverera produkter och tjänster, hantera betalningar, uppfylla lagkrav och göra våra tjänster bättre. Vi använder också uppgifterna för nyhetsbrev och erbjudanden – men bara om du inte har sagt nej.

  • Det kan vara:

    • Namn, personnummer och kön

    • Kontaktuppgifter (adress, telefon, e-post)

    • Beställnings- och betalningshistorik

    • Kortuppgifter

    • IP-adress och information om hur du använder sajten
       

    Vi sparar aldrig fler uppgifter än nödvändigt.

    • Är du kund sparas uppgifterna tills du avregistrerar dig.

    • Är du inte kund sparas de bara så länge vi måste enligt lag eller för att fullgöra våra åtaganden (t.ex. garanti).

    • Vi sparar aldrig längre än vad lagen tillåter.

  • Vi använder brandväggar, antivirus, kryptering (SSL) och begränsad åtkomst. Betal- och kortuppgifter hanteras med extra säkerhet.

  • Ja, ibland med företag inom Pleasas koncern eller externa leverantörer – men alltid på ett lagligt och säkert sätt. Inga uppgifter överförs utanför EU/EES.

  • Enligt GDPR har du rätt att:

    • Få veta vilka uppgifter vi har om dig (registerutdrag)

    • Få felaktiga uppgifter rättade

    • Få uppgifter raderade eller begränsade i vissa fall

    • Säga nej till direktmarknadsföring

    • Återkalla ditt samtycke när som helst

  • Skicka en skriftlig och undertecknad begäran till oss (adress finns på sajten). I vissa fall kan du behöva identifiera dig via BankID.

  • Nej! Vi kommer aldrig be dig lämna ut koder eller lösenord. Var försiktig med mejl och länkar om du inte är helt säker på avsändaren.

  • Du kan alltid mejla vår dataskyddsansvariga på den adress som finns på sajten.

  • Ja, vi kan uppdatera den för att följa lagar eller förbättra våra rutiner. Den senaste versionen finns alltid på vår webbplats.

Har du frågor
om Pleasa?

Instagram

LinkedIn

bottom of page