Frågor & Svar
Här hittar du våra Integritetspolicy.
För att kunna leverera produkter och tjänster, hantera betalningar, uppfylla lagkrav och göra våra tjänster bättre. Vi använder också uppgifterna för nyhetsbrev och erbjudanden – men bara om du inte har sagt nej.
Det kan vara:
-
Namn, personnummer och kön
-
Kontaktuppgifter (adress, telefon, e-post)
-
Beställnings- och betalningshistorik
-
Kortuppgifter
-
IP-adress och information om hur du använder sajten
Vi sparar aldrig fler uppgifter än nödvändigt.
-
-
Är du kund sparas uppgifterna tills du avregistrerar dig.
-
Är du inte kund sparas de bara så länge vi måste enligt lag eller för att fullgöra våra åtaganden (t.ex. garanti).
-
Vi sparar aldrig längre än vad lagen tillåter.
-
Vi använder brandväggar, antivirus, kryptering (SSL) och begränsad åtkomst. Betal- och kortuppgifter hanteras med extra säkerhet.
Ja, ibland med företag inom Pleasas koncern eller externa leverantörer – men alltid på ett lagligt och säkert sätt. Inga uppgifter överförs utanför EU/EES.
Enligt GDPR har du rätt att:
-
Få veta vilka uppgifter vi har om dig (registerutdrag)
-
Få felaktiga uppgifter rättade
-
Få uppgifter raderade eller begränsade i vissa fall
-
Säga nej till direktmarknadsföring
-
Återkalla ditt samtycke när som helst
-
Skicka en skriftlig och undertecknad begäran till oss (adress finns på sajten). I vissa fall kan du behöva identifiera dig via BankID.
Nej! Vi kommer aldrig be dig lämna ut koder eller lösenord. Var försiktig med mejl och länkar om du inte är helt säker på avsändaren.
Du kan alltid mejla vår dataskyddsansvariga på den adress som finns på sajten.
Ja, vi kan uppdatera den för att följa lagar eller förbättra våra rutiner. Den senaste versionen finns alltid på vår webbplats.
